Índice de Documentos > Boletines > Boletin Diciembre 2006
 

 

 

ÉS L’EDAT ADULTA MASSA TARD PER A COMENÇAR A ESTUDIAR?

 

¿ES LA EDAD ADULTA MUY TARDÍA PARA EMPEZAR A ESTUDIAR?

 

Salvador García Cerdá.

 

 

Les persones, a mesura que va passant el temps i van fent-se adultes, d’acord amb les circumstàncies particulars de cadascuna, van canviant els seus objectius i creant-se noves expectatives.

            De jòvens han necessitat el temps per formar-se i adquirir coneiximents per enfrontar-se a la vida, per obtenir un treball que li donara estabilitat i per formar una família, cosa que fa que, d’una manera natural i innnata, per una mera raó de supervivència, donen preferencia a aquelles coses que els representen seguretat.

            La cerca d’aquesta seguretat fa que moltes vegades, per força, l’individu haja de fer el que interessa, no allò que li agradaria i desitjaria, cosa que fa que alguns objectius i prou il.lusions es queden aturades per camí i que no s’abasten les metes prefixades.

            A mesura que una persona va desenvolupant-se i va adquirint adultesa, generalment, va encontrant la seguretat que recercava i, a més a més, dispossant de la mena d’eines que li dóna l’experiencia acumulada al llarg de la vida, i es quan es planteja assolir les metes i els objectius que s’havien deixat pendents.

            Açò passa amb tots els aspectes de la vida, però si ens cenyim als estudis, arribat el moment, cal analitzar el que sóm capaços de fer i, entre altres coses, tractarem d’esforçar-nos per recuperar l’hàbit d’estudi, buscarem el nivell que considerem adequat i li donarem el temps necessari.

            A poc a poc anirem aconseguint-ho, i aleshores retrobarem el plaer que ens proporciona l’estudi al no haver de fer-ho per obligació, i vorem que mai és massa tard per a començar de bell nou a estudiar.

            Començarem a gaudir de la satisfacció que ens produeix la consecució de nous nivells de coneiximent, i vorem com van fent-se realitat moltes de les il.lusions i dels projectes que havíem deixat pendents i gairebé oblidats, i tot junt aportarà una riquesa a l’esperit que mai per mai havíem arribat a sospitar.

 

Nota: L’autor sosl tracta d’esposar la seua idea basada en l’esperiència viscuda.

 

 

Las personas, a medida que va pasando el tiempo y van haciéndose adultas, de acuerdo con las circunstancias particulares de cada una, van cambiando sus objetivos y creándose nuevas expectativas.

De jóvenes han necesitado el tiempo para formarse y adquirir conocimientos para enfrentarse a la vida, para obtener un trabajo que les diera estabilidad y para formar una familia, por lo que, de una manera natural innata, por una mera razón de supervivencia, dan preferencia a aquellas cosas que les representen seguridad.

La búsqueda de esta seguridad hace que muchas veces, por fuerza, el individuo deba hacer lo que más le conviene, no lo que le gustaría y desearía, lo que ocasiona que algunos objetivos y bastantes ilusiones queden aparcados por el camino y que no se alcancen las metas prefijadas.

En la medida en que una persona se va desarrollando y va adquiriendo madurez, generalmente, va encontrando la seguridad que busca y, además, disponiendo de las innumerables herramientas que le proporciona la experiencia acumulada a lo largo de la vida, es cuando se plantea alcanzar las metas y los objetivos que se habían dejado pendientes.

Esto pasa con todos los aspectos de la vida, pero si nos ceñimos a los estudios, llegado el momento, hay que analizar lo que somos capaces de hacer y, entre otras cosas, trataremos de esforzarnos por recuperar el ámbito de estudio, buscaremos el nivel que consideremos adecuado y le dedicaremos el tiempo necesario.

Poco a poco iremos consiguiéndolo, y entonces encontraremos y disfrutaremos del placer que nos proporciona el estudio al no tener que hacerlo por obligación, y podemos afirmar que nunca es muy tarde para reiniciar los estudios.

Empezaremos a gozar de la satisfacción que nos produce la consecución de nuevos niveles de conocimiento, y veremos cómo van haciéndose realidad muchas de las ilusiones y de los proyectos que habíamos dejado pendientes y casi olvidados, y todo junto aportará una riqueza al espíritu que nunca habríamos imaginado.

 

Nota: el autor sólo trata de exponer una idea basada en su experiencia

Volver